سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توکیو شهری با درخشش همیشگی

توکیو، پایتخت ژاپن، در منطقه ‌ی کانتو، واقع در هونشو، بزرگ ‌ترین جزیره‌ ی ژاپن واقع ‌شدهاست. منطقه ‌ی شهری توکیو جمعیّتی 35 میلیون نفری دارد؛ این جمعیت زیاد، توکیو را به یکی از بزرگ ‌ترین و هیجان ‌انگیز‌ترین کلان ‌شهرهای جهان تبدیل کرده است. با وجود این ‌که این شهر بحران ‌هایی مثل زلزله و جنگ را پشت سر گذاشته، امّا هیچ ‌وقت شکوه و زیبایی خود را از دست نداده است. توکیو هر روز درست مثل خورشید می ‌درخشد و گذشته را با امروز و امروز را با فردا پیوند می ‌دهد.

توکیو مجموعه ‌ای شکوهمند از روستاها، شهرک ‌ها و شهرهاست که به‌ وسیله ‌ی یک سیستم منظّم مترو بهم متّصل می‌ شوند، سیستمی که هرگز نمی ‌خوابد! توکیو درست مثل فیلم گودزیلا که برگرفته از فرهنگ پاپِ ژاپنیِ، وسعت و انرژی ‌‌ای دارد که گردشگران را گیج می ‌کند. بااین‌ حال، به‌ رغم نئون، سروصدا و جمعیت زیاد مردم، روح توکیو با قلب ذِن می ‌تپد.سنّت، آئین و احترام به گذشتگان، نشانه‌ های جامعه‌ ی ژاپنی‌ هستند.این شهر، فرزندانش رو گرامی می ‌دارد، سالخوردگان را مورداحترام قرار می ‌دهد و با بازدیدکنندگان مثل مهمان ‌هایی محترم رفتار می‌ کند. برای سفر به توکیو می توانید از بلیط ارزان هواپیما و بلیط هواپیما چارتر استفاده کنید؛ برای خرید بلیط هواپیما از سایت کی سفر می توانید استفاده کنید. کی سفر علاوه بر بلیط هواپیما خدمات دیگری مثل تور لحظه آخری ، تور داخلی ، تور خارجی ، تور اروپا ، تور تایلند ، تور پاتایا ، تور باکو و ... ارائه می دهد. 

توکیو شهری که شخصیت‌ های زیادی را در خودش جای‌ داده است؛ هر موقع که از مترو خارج بشوید، این احساس به شما دست می ‌دهد که وارد شهری کاملاً متفاوت شدید.با این‌ حال توکیو یک سیستم فوق ‌العاده مرتب است که در آن هر چیزی جا و هدفی مشخّص دارد؛ این نظم به‌ خصوص در مورد محلّه‌ های اطراف شهر صدق می ‌کند.سفر به توکیو را به‌آرامی با بازدید از شهر و معبد باستانی آساکوسا آغاز کنید.در قدیمی ‌ترین معبد شهر، سنسوجی، کانون، الهه‌ ی روحانیّت بودایی پرستیده می ‌شود.این معبد، در قرن هفتم برای مجسمه‌ ی طلایی کانون که دو ماهیگیر از رودخانه ‌‌های اطراف بیرون کشیده بودند ساخته شد.

زمانی که آماده بودید تا خیابان ‌های توکیو را بگردید، به محلّه ‌ی آساکوسا، خیابان تاندرگیت بروید و ناکامیسه‌ دوری رو کشف کنید! ناکامیسه ‌دوری، یک بازار خیابانی است که عبادت‌ کنندگان برای قرن ‌ها، دعا‌های مذهبی و تنقّلات مورد نیازشان را ازاینجا خریداری می‌ کردند. بعد از شلوغی‌ ها، می ‌توانید از آرامش پارک ایوینو برای استراحت استفاده کنید؛ و قبل از این ‌که از پارک بروید، می‌ توانید از گنجینه ‌ی فرهنگی موزه‌ ی ملّی توکیو دیدن کنید.

سنّت و سنت‌ گرایی جامعه‌ ی ژاپن را متّحد نگه‌ داشته است، امّا جامعه‌ ی جوان توکیو هم دوست دارد خودنمایی کند، برای این کار، جایی بهتر از حومه‌ ی شهر ‌هاراجوکو که در همه‌ ی دنیا به‌ عنوان یک مرکز فرهنگی جوان و مُد معروف است، نیست. ‌ یکی از بزرگ ‌ترین فضاهای سبز توکیو، پارک یویوگی، نیز در هاراجوکو قرار دارد.مردم محلّی، روزهای یکشنبه برای آرامش اعصاب، تمرین و قرار ملاقات در این پارک جمع می‌ شوند؛ حضور مردم در این پارک آن را به شادترین فضای سبز 134 هکتاری توکیو تبدیل کرده است. دُرُست در شمال پارک یویوگی، از دروازه ‌ی بلند توریئی عبور کنید و به جنگلی با 100،000 اصله درخت وارد شوید؛ این درختان، زمانی که نهال بودند از سراسر ژاپن جمع شدند؛ درنهایت از طریق دروازه‌ های اصلی وارد معبد میجی شوید.هرسال میلیون‌ ها نفر برای ادای احترام به امپراتور میجی،حاکم محبوب قرن نوزدهم که به ژاپن کمک کرد حکومت فئودال را از بین ببرد و به کشوری پویا تبدیل بشود، به این معبد می‌آیند. درست در ضلع جنوبی پارک یویوگی هم منطقه ‌یشیبویا، یکی از شلوغ ‌ترین پیاده ‌روها در جهان، قرار دارد. در توکیو، هر منطقه متناسب با ضرب ‌آهنگ مخصوص خودش می ‌رقصد، خرید هم همان ضرب و آهنگ مخصوص شیبویاست.

در نزدیکی‌ های مرکز گینزا، فروشگاه ‌های بزرگی مثل فروشگاه تاریخی واکو در انتظار شماست. بعدازظهر شنبه و یکشنبه، خیابانِ اصلی برای رفت ‌وآمد وسایل نقلیه بسته است که فضایی آرام و خارق ‌العاده به گینزا می ‌بخشد. در گینزا، یک پیاده ‌رو با پوشش شن و ماسه هم وجود دارد که حسِّ خاصی به شما می ‌دهد!

از تمامی تقاطع‌ های کوچک یاکیتوری کهزیر طاق ‌های خط آهن ایستگاه یراکوچو قرار دارند، دیدن کنید. برای متنوّع شدنِ سفر، از منطقه‌ ی تجاریِ مرکز شهر،مارونواوچی، بازدید کنید، جایی که خیابان ‌های عریض و درخت‌ کاری شده‌ و فروشگاه‌ های بزرگ بدون شک آن را شبیه به نیویورک کرده ‌اند.

 اگر به انیمه، مانگا و یا بازی علاقه دارید، آکیهابارا، شهر الکترونیکی توکیو، مکان مناسبی برای شماست.همان ‌طور که از اسمش پیداست، این شهر بعد از تاریکی روشن می‌ شود.درحالی‌که آسمان در نور چراغ ‌های نئون می ‌درخشد، به رستوران ‌ها در منطقه ‌ی شینجوکو که پر از غذاخوری ‌ها و مناطق اصلی سرگرمی شهر است، بروید. تا دیروقت بیدار بمانید و اجازه بدهید نورِ شب ‌های جادویی توکیو تا ابد در ذهنتان بماند.

 پس از کاوش در جنگل‌ های نئون توکیو، روز جدید را در باغ ‌های ملّی شینجوکوگیوئن شروع کنید. جوان ‌های توکیو ممکن است در پارک یویوگی دورهم جمع بشوند، امّا روح مادر طبیعت در این باغ ‌‌های آرام خوابیده است. ژاپنی ‌ها می ‌گویند شیرینی‌ ها بهتر از گل ‌ها هستند، پس مهم نیست که چقدر طبیعت قابل‌ احترام است، غذا در اولویت است!

توکیو یکی از پایتخت‌ های آشپزی دنیا است. رستوران ‌های این شهر نسبت به هر شهر دیگری، ستاره‌ های میشلین بیش ‌تری گرفتند؛ زمانی که کیفیّت غذاها به این خوبی است پس برای اهالی توکیو منتظر ماندن در صف غذا اهمیّتی ندارد. برای خوردن تازه ‌ترین سوشی و ساشیمی به بازار ماهی تسوکیجی بروید و بعد از غذا، چند چاقوی خوب سوشی برای سوغاتی بردن بخرید!

با آسانسور به رصدخانه ‌ی برج توکیو یا برای چشم‌ اندازهای مرتفع ‌تر، به روپونگی هیلز بروید. از طبقه ‌ی 52 برج موری، توکیو زیر پاهای شماست؛ کوه فوجی، خلیج توکیو و تمام جاهای دیدنی دیگر نیز برای شما قابل‌ دیدن می ‌شوند. شهر یوکوهاما که در سواحل غربی خلیج توکیو واقع‌ شده، با قطار فقط نیم ساعت تا مرکز شهر توکیو فاصله دارد. این بندر تاریخی اولین دروازه‌ ی ژاپن بود، زمانی‌ که ژاپن در سال 1854 راه خود را به غرب باز کرد.

در حال حاضر ناریتا دروازه ‌ی ژاپن است. وقتی‌که اکثر مردم اسم ناریتا را می ‌شنوند، یاد فرودگاه بین ‌المللی آن می ‌افتند. بااین ‌حال این شهر کوچک با خیابان ‌های پیچ ‌درپیچ، معابد و باغ‌ های باستانی ‌اش، پنجره ‌ای جذّاب و فریبنده، رو به ژاپن باستانی است. به معبد ناریتاسان واقع در خیابان اُومُوتِه‌ ساندُو که متعلق به خدای بودایی آتش است، بروید و حتماً قبل از خروج از آن، روی دیوار دعا، آرزویی بنویسید. اگه شما دلی جوان دارید یا چیزهای قدیمی را ترجیح می ‌دهید، توکیو بهترین جاست! هر چیزی توی توکیو جای خود را دارد، به توکیو سفر کنید و مطمئن باشید که مقصدی خارق ‌العاده منتظر شماست.