سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئول قلب کره جنوبی

به سئول، پایتخت جمهوری کره جنوبی خوش ‌آمدید!

پیشرفت قابل توجّه ا‌ی که کره ‌ی جنوبیرو تو طول چند دهه و ظرف کم ‌تر از نیم ‌قرن بعد از جنگ کره، به یک کشور پیشرفته و ثروتمند تبدیل کرد، به معجزه ‌ی رودخانه ‌ی‌‌   هان مشهور است. امروز، سئول در لباسِ یک نیروگاه اقتصادی قدرتمند و مرکز‌‌ هالییو که موجی از فرهنگ کره ‌ای است تلفن‌‌ های هوشمند جهان، سالن ‌‌‌­های غذا و سالن ‌‌های رقص را در بر گرفته، دوباره ظهور کرده است. در طولِ قرنِ چهاردهم، یک دیوار مستحکمِ 12 مایلی، دورتادور پایتخت قدیمیِ کره ساخته شد. دروازه‌‌‌ های این حصار هر شب بسته می‌ شد تا ببرهای سیبری و مهاجمان خارج از پایتخت در خلیج بمانند! از آن زمان به بعد، وسعت این شهر از دروازه ‌‌های بزرگِ شهر و حتّی کوه‌‌‌ های گاردین فراتر رفت و وسعت زیادی پیدا کرد.

سئول قرن 21، شهری است که در آن برج‌‌ های شیشه ‌ای و فولادی و معماریِ کهنِ هلال ‌‌های سقفِ کاخ‌ ها کنار هم دیده می ‌شوند؛ درواقع سئول مجموعه ‌ای زیبا از ترکیب معماری کهن و مدرن است. سئول، شهرِ الهام است، الهامی که از جلوه‌‌ های هنریِ هنر کهن و هنر معاصر، نشئت می‌ گیرد و داستان ‌هایی از سنّت و هنر روایت می ‌کند. اُخت شدن با وسعت باورنکردنی، داستان ‌ها و تاریخ گسترده‌ ی سئول ممکن است کمی گیج ‌کننده باشد، پس پیشنهاد می ‌کنیم که ماجراجویی خودتان را از مرکز k‌ استایل که یک مرکز توریستی مُدرن است، شروع کنید. جایی که گذشته، حال و آینده‌ ی کره ‌ی جنوبی را باهم ادغام کرده است و مجموعه‌ ای وسیع از آخرین و جدیدترین سبک K-Pop، پارک ‌‌های ملّی بی ‌انتها و... گرفته تا سنّت‌‌ های آشپزی که شکل گرفتنشان چندین قرن زمان بُرده را در بر گرفته است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید از سایت کی سفر استفاده نمایید؛کی سفر ارائه دهنده ی بلیط هواپیما و تور های لحظه آخری اعم از تور مسقط ، تور دبی ، تور باتومی ، تور گرجستان ، تور ارمنستان ، تور مارماریس ، تور آنتالیا و... است که با استفاده از ان می توانید به این شهر سفر کرده و از سفر خود لذت ببرید.

زمانی که در این محوّطه‌ ی تاریخی هستید، چرا لباس سنّتی نپوشید؟! پوشیدنِ لباس سنّتی‌‌ هانبوک، فقط شما را در دل تاریخِ پرافتخار کره قرار نمی ‌دهد، بلکه امکانِ ورودِ رایگان به اکثر مکان ‌‌های تاریخیِ سئول را هم برای شما فراهم می ‌کند. در مرکز میدان گوانگوامون، مجسمه‌ ی درخشان سجونگ بزرگ، چهارمین پادشاه خاندان چوسان در قرن پانزدهم، قرار دارد؛ دوران سلطنت این پادشاه، به دوران طلایی ادبیات، علم و فناوری کره معروف است. رهبر کبیر، در بزرگ ‌ترین کاخ ‌‌های سلطنتیِ سئول، گایونگ ‌بوک، یا کاخِ شادی درخشنده، سکونت داشت. محلِّ اقامت حاکمان سلسله ‌ی چاسون، توی سال ‌های 1300 تا 1910، وقایعی چون آتش‌ سوزی، غارت و جنگ رو به خودش دیده. در اطرافِ دروازه ‌‌ها‌ی مزیَّن و باشکوه، عمارت ‌‌ها و اتاق تاج ‌وتخت گشت ‌وگذار کنید که مطابق با اصول کنفوسیوس با پس زمینه‌ی ساده ‌ای که یک کوه پوشیده شده از درختان کاجه، متعادل شدند.

مسیر کوتاهی را با اتوبوس یا مترو به سمت شرق بروید تا از کاخ ‌‌های مجاور و کاخ چانگ دیوک‌ گونگ و چانگ گیونگ گونگ که با یک دیوار ساده‌ ی سنگی از هم جدا شدند، دیدن کنید. در محیط آرامِ باغ مخفیِ چانگ دیوک ‌گونگ برای مدّت کوتاهی کنار تالاب بشینید، الان درست جایی نشستید که پادشاهان کره ‌ای در اینجا، زمانی وظایف سلطنتی خود را برای سرودن شعر زیر درختان گینکو، گردو و آلو کنار می‌ گذاشتند. سپس به سمت جنوب بروید و در دئوک سوگونگ تغییر گارد را که سه بار در روز رُخ می ‌دهد مشاهده کنید و بعد ازآن، به اکتشاف در مجموعه ‌ی متنوّع کاخ بپردازید؛ مثلاً عمارتی که امپراطور گوجونگِ عاشقِ قهوه، برای لذّت بردن از قهوه ‌اش انتخاب کرده بود و هم‌ زمان با نوشیدنِ قهوه، راه را برای آیندگان کشورش که علاقه ‌ی شدیدی به قهوه دارند باز می ‌کرد، دیدن کنید. درست در غربِ مجموعه، آخرین کاخ‌ های بزرگِ سئول، یعنی کاخِ جایئون هیوگانگکه یک پناهگاه سلطنتی در زمان ناآرامی ‌ها بود قرار دارد. بعد از دیدنِ عمارت ‌های تاریخی سئول، می‌ توانید ببینید که مقامات دولتی و مردم عادی کره،درگذشته چطور زندگی می ‌کردند. در دهکده‌ ی نامسانگول‌‌ هانوک، ساختمان ‌‌ها و سنّت ‌‌های باستانی داخلِ یکی از مناطق دیدنی و آرامِ سئول حفظ شدند. برای این‌که ببینید اهالی سئول چطور خانه ‌‌هایشان را مبله می‌ کردند، از موزه‌ ی مبلمان کره، در منطقه ‌ی سئونگ بوک‌ گو بازدید کنید. این ‌جا، بیش از 2000 نمونه‌ ی عالی از مهارت ‌‌های عملی در 10 خانه ‌ی سنّتی‌ به نمایش گذاشته شدند. امّا داستان آثار هنری کره، در موزه‌ ی ملّی کره همچنان ادامه دارد، موزه‌ ای که گنجینه‌‌ های ملّی مثل پاگودای ده داستان و ظروف چینی سفید بسیار باارزش بازمانده از زمان چوسان رو در خود جا داده است.

خیابان‌‌‌ های شلوغِ سئول، محل تلاقیِ گذشته و حال است، این خیابان ‌ها جایی است که دو کار مورد‌علاقه‌ ی کره ‌ای ‌‌ها، یعنی خرید کردن و خوراکی دست‌ به‌ دست هم می‌ دهند. نزدیک درواز‌ه‌ ی جنوبی بزرگ سئول، در بازار نامدائمون، بزرگ ‌ترین بازار شهر سئول قرار دارد، جایی که مردم محلّی بیش از 600 سال در آن به تجارت مشغول‌ هستند.

به بازار میونگ دانگ بروید، جایی که هرروز یک‌ میلیون خرده ‌فروش برای رقابت با 1000 فروشگاه لوازم ‌آرایشی صف ‌آرایی می‌ کنند. اگر بین ازدحام خرده‌ فروش‌‌ ها، احساس سردرگمی و سرگیجه به شما دست داد، مدّت کوتاهی به خودتان استراحت بدهید و یک میان وعده بخورید! در این بازار انواع و اقسام محصولات زیبایی وجود دارند و تنوّع محصولات نامحدود است. اینسا ـ دونگ محلّه ‌ای در شمال است، این محلّه جایی است که می ‌توانید چند روز، بینِ طیفِ گسترده‌ ی مغازه ‌‌های لوازم آنتیک و قدیمی، عتیقه ‌فروشی ‌ها و صنایع ‌دستی ناپدید بشوید. می ‌توانید با اتوبوس در مدّت کوتاهی به بازار دونگ ‌دائه‌ مون برویدو ماه ‌‌ها وقت صرفِ دیدنِ مدل‌‌ های 30،000 فروشگاهِ این منطقه کنید. در بازار سنّتی گوانگ‌ یانگ هم می ‌توانید خودتان را به صرف بهترین و عالی ‌ترین پنکیک کرهای مهمان کنید.

اگه از طرفدارای غذای دریایی هستید، از رودخانه بگذرید و به بازار عمده‌ ی شیلات نوریانگجین بروید، جایی‌ که فروشندگان ماهر در 700 غرفه، انواع و اقسام غذاهای دریایی را می‌ فروشند یا طبخ می ‌کنند.

سری به منطقه ‌ی‌ سامسئونگ ـ دونگ بزنید، منطقه ‌ای که بوتیک‌‌ های منحصربه‌ فرد و بلوار‌‌های عریضش به آن لقب بورلی هیلز سئول را داده است. در این منطقه‌ تمام اجناس به سبک گانگام ‌ان، این‌ جا می‌توانید اجناس زیادی با قیمت ‌های مناسب پیدا کنید.

از دروازه‌ ی حقیقت عبور کنید و چند ساعتی را در محوّطه ‌ی جنگلیِ معبد بودایی بونگ‌ اونسا بگذرانید، این محوّطه یک استراحتگاه آرامش ‌بخش در برابر سرعت‌ بالای خرید و فروش در سئول است.

سئول پر از فضاهای آرام است. می‌ توانید در گانگنام، استادیوم ‌‌ها و موزه ‌‌های بیست و چهارمین بازی ‌‌های المپیک تابستانی، در پارک المپیک قدم بزنید، یا در سرتاسر ساحل رودخانه، در محلّه‌‌ هایی که وسط جنگل ‌های سبز سئول قرار دارند، به آرامش و تمدّد اعصابتان کمک کنید و در قسمت ‌های پایین رودخانه از حوضچه‌‌ ها و مجسمه‌‌ هایی که در پارک یونگ‌ سان قرار دارن لذّت ببرید. نامسان، یکی از کوه‌‌ های نگهبان سئول است که مرز جنوبی سئول قدیم را تشکیل می‌ داده. این شهر از مدّت ‌‌ها پیش، دورِ این کوه گسترش‌ یافته بود، امّا امروزه این کوه تبدیل به یکی از خروجی ‌‌های سرسبز شهر شده است. در باغِ گیاه‌ شناسیِ نامسان، مسیرهای تو در تویی که از بین مراتع گل ‌های وحشی و جنگل ‌‌‌‌­های کاج می‌ گذرند را دنبال کنید و‌ با پای پیاده، یا با استفاده از اتومبیل کابلی به قلّه‌ ی کوه بروید و از تماشای منظره‌ ی زیبای دیوارهای قدیمیِ شهر یا برجی که نماد سئول است لذّت ببرید. درست در مسیر قلب شلوغ و مرکز شهر سئول حرکت کنید تا نقطه ‌ی عطف تازه ‌ای در زندگی شما رقم بخورد.

بعد از قرن ‌‌ها بی ‌توجّهی، رود چئونگی چئونِ سئول به یک راهروی 7 مایلیِ پر از آرامش و خلاقیت تبدیل ‌شده است. به این راهروی آرام و دور از هیاهوی شهر برویدو در محلّی بسیار آرام که فقط گاهی صدای دل ‌نشین آوازِ پرنده‌ ها یا زمزمه ‌ی عُشّاق آرامشش را به ‌هم می ‌زند قدم بزنید. روشنایی و سروصدای شهر را پشتِ سر بگذارید و در آرامش قلّه ‌‌های گرانیتیِ پارک ملّیِ بوخانسان غرق بشوید. می ‌توانید از مرکز شهر سوار مترو شده و بعد از 45 دقیقه، سر از جایی دور از هیاهوی شهر، با هوایی کوهستانیِ تمیز، معابدِ باستانی و رودهای خروشان دربیاورید.

در 55 مایلی شهرِ سئول، روستای پانمونجوم قرار دارد؛ این روستا مقصدی مناسب برای سفری یک ‌روزه و محلِّ مناسبی برای تفکّر و تمرکزِ عمیق است. سه سال بعد از جنگ وحشیانه ‌ای که در شبه‌ جزیره‌ی کره رُخ داد، در سال 1953، در این روستا قرارداد صلح موقّتی بینِ کره‌ ی شمالی و کره ‌ی جنوبی امضاء شد.

از قسمت دیدبانی، می ‌توانید منطقه‌ ی غیرنظامی کره که در سکوت وهم ‌آوری غرق ‌شده را ببینید. این منطقه، یک منطقه ‌ی بایر 2.5 مایلی است که کره ‌ی جنوبی و شمالی رو از هم جدا کرده است. امّا به ‌رغم فضای پر تنش این ‌جا، احساس امیدواری زیادی در منطقه موج می ‌زند. در راه بازگشت به سئول، از یاد بود جنگ کره دیدن کنید تا درک درستی از مقیاس گسترده و آسیب ‌‌های جنگ کره به دست بیاورید. این جنگ یک کشور مستقل رو تجزیه و تبدیل به دو کشور کرد. در این جنگ 22 کشور درگیر شدند و جان میلیون ‌‌ها انسان گرفته شد. علاوه بر همه‌ ی ماشین ‌آلاتِ معمولِ جنگی که در این منطقه به نمایش گذاشته شدند، یادبودِ اشتیاق و عزمِ وطن‌ پرستانه، والاترین یادبودِ این منطقه است. هنگامی‌که خورشید غروب می ‌کند و شهر غرقِ در نور چراغ ‌ها می ‌شود، مردم محلّی کنار رودخانه ‌ی ‌‌هان جمع می ‌شوند تا در فوّاره ‌های پل بانپو، رقص امواج آب و نور رو تماشا کنند. در چنین لحظاتی که اهالیِ کره‌ ی جنوبی درباره ‌ی زندگی فکر می‌ کنند مردمی که اگر به هر چیزی قوّه‌ ی تخیّل،ذهن و قلبشان را بسپارند، از پس آن برمی ‌آیند؛درست مثل سئول، معجزه‌ ی رودِ ‌‌هان.