سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی سان فرانسیسکو

سان ‌فرانسیسکو شهری تماشایی و با صفا است که در ساحل مرکزیِ کالیفرنیا و حدود 350 مایلی لندن قرار داد. این شهر پر از انرژی و جوانی است  و این امکان را برای فراهم می‌ کنه تا یه ماجراجویی شگفت ‌انگیز و فراموش ‌نشدنی رو تجربه کنید. قسمت شمالی شبه جزیره ‌ی سان ‌فرانسیسکو، شما رو به بازدید از محلّه ‌هایی با خیابون ‌های شیب ‌دار، ساختمان‌ های مدرن، باغ ‌ها و پارک ‌های زیبا دعوت می ‌کنه، میدان اتحادیّه، که در مرکز شهر قرار دارد، بهترین منطقه برای خرید توی این شهر است؛ این محله به‌‌­ خاطر خیابان ‌های عریض، واگن ‌های کابلی و مرکز خرید های شگفت ‌انگیزش مشهور است. توی بازدیدتان از این میدان، خودِ میدان رو هم از دست ندید! این میدان بهترین مکان برای نشستن، استراحت کردن و تماشای مردم است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید از سایت کی سفر استفاده نمایید؛کی سفر ارائه دهنده ی بلیط هواپیما و تور های لحظه آخری مثل تور پوکت ، تور آذربایجان ، تور روسیه ، تور هند ، تور بالی ، تور ایروان ، تور بلژیک و... است که با استفاده از ان می توانید به این شهر سفر کرده و از سفر خود لذت ببرید.

فقط به فاصله ‌­ی چند دقیقه از شمالِ سان‌ فرانسیسکو، محلّه‌ ی چینی ‌ها قرار دارد که از‌‌ 8 بلوک تشکیل شده و در فروشگاه‌ ها و خیابان ‌ها انواع و اقسام کالاهای خارجی مخصوصاً اقلام چینی به فروش می ‌رسد. محلّه‌‌ ی چینی ‌های سان ‌فرانسیسکو بزرگ ‌ترین اجتماع چینی ‎ها توی ایالات متحده ‌ست، که پر از مناظر، زبان ‌ها و کمی خرافات شرقی است . کم ‌تر از یک مایل از شرق شهر،امبارکادِرو قرار دارد، خیابونی شلوغ و ساحلی؛ این خیابون تا منطقه‌‌ ی بندری کشیده شده و تعدادی از مشهورترین جاذبه‌ های دیدنی سان ‌فرانسیسکو، مثل خیابون مارکت،پل خلیج سان ‌فرانسیسکو و ساختمون فِری سان‌ فرانسیسکو توی این منطقه‌‌ قرار دارند.

اسکله ‌‌‌­ی معروف فیشرمن وارف، در انتهای قسمت شمالیِ امبارکادرو واقع شده و مجموعه ‌ای فوق ‌العاده از مغازه‌‌ ها، کافه ‌ها و رستوران ‌ها دارد. توی این اسکله می‌ توانید یه غذای خوشمزه همراه با یه نوشیدنی خنک میل کنید و بعد از اون به تماشای نوازنده ‌های خیابانی بشینید، یا از تماشای منظره ‌‌ی زیبای دیوار ساحلی لذّت ببرید. در نزدیکی این اسکله، منطقه ‌ی پیِر 39 واقع شده؛ بهترین و زیباترین مناظرِ خلیجِ سان ‌فرانسیسکو و اقامتگاه شیرهای دریایی، که بیش از 20 ساله این اسکله را برای استراحت کردن و آفتاب گرفتن انتخاب کردند، توی این منطقه قرار دارد. قلعه نظامی آلکاتراز، که جاذبه ‌ای معروف و محبوبه، و گردشگرها و مسافرهای زیادی رو به خودش جذب می ‌کند هم توی جزیره ‌ای داخل خلیج قرار دارد. تا سال 1963 این قلعه محل نگهداری تبه کارترین زندانی ‌های آمریکایی بود. در آن زمان تنها بتن، فولاد و سیم خاردار منظره ‌ی این قلعه رو تشکیل داده بود، امّا در حال حاضر، باغ‌ ها و گل ‌‌های زیبا نیز در اطراف آن دیده می ‌شوند.

اگر با دقت گوش کنید، هنوز هم صدای قدم‌ زدن زندانی ‌های قلعه توی راهروهای مخوف و سلول ‌های تنگ زندان به گوشتان می ‌خورد. محلّه ‌‌‌­ی هِیت اَشبِری در جایی نه چندان دور از مرکز شهر قرار دارد، خاطراتِ جنبش هیپی ‌های دهه ‌ی 1960 در ذهن خونه ‌های ویکتوریایی این محلّه هنوز هم باقی مانده است. هنوز هم نشانه ‌­هایی از ضدِّ فرهنگ ‌ها در محلِّ گردهمایی تابستانه ‌ی عشق وجود دارد و کافه ‌­ها، فروشگاه‌ های دخانیات و فروشگاه‌ های موسیقی این محلّه، هنوز هم صلح و عشق می ‌فروشند!

کاخ هنرهای زیبا، در حدِّفاصل فیشرمن وارف و پل گلدن گیت واقع شده که از نمایشگاه بین ‌المللی پاناما ـ پسیفیک که توی سال 1915 برگزار شد، باقی مانده است. این ساختمان به سبکِ معماریِ هنرهای زیبا ساخته شده و با گیاه‌ هایِ سبز پوشیده شده است یک تالابِ آرام هم ساختمان را احاطه کرده و آن را تبدیل به مکانی وسوسه کننده برای قدم زدن و گردش توی یه بعد از ظهر آروم کرده است. 

پارک گلدن گیت با مساحتی تقریباً هزار هکتاری، تا مرکز شبه جزیره گسترده شده، و مجموعه ‌ای از گل‌ های زیبا و باغ ‌های چای‌‌ ژاپنی رو در خودش جا داده است. اینپارک بهترین مکان سان‌ فرانسیسکو برای لذّت بردن از هوای آزاد و طبیعته، و می ‌شه در اون به آرومی استراحت کرد.

پل زیبا و معلّقِ گلدن گیت، در دهانه ‌ی شمالیِ شبه جزیره‌ی سان فرانسیسکو قرار داره و هر ساله میلیون ‌ها گردشگر رو از سراسر جهان به سمت خودش می ‌کشونه. طول این پل 2 مایل و ارتفاعش 750 فوته، و سان ‌فرانسیکو رو به شبه جزیره ‌‌ی مارین هدلند وصل می ‌کند. گردشگاه عابرین پیاده که کلِّ طول پل رو در بر می ‌گیرد، بهترین روش برای دیدنِ منظره‌‌ های زیبا و شگفت‌ انگیز سراسر خلیج، بر فراز اقیانوس آرام است.

ساحل بیکر درستدر غرب پل گلدن گیت واقع شده و منظره‌ های دیدنی بسیاری رو در سرتاسر دهانه‌ ی خلیج تا مناطق دوردست‌ شبه جزیره ‌‌ی مارین هدلند به‌ وجود آورده. این ساحل، به ‌عنوان بهترین ساحل ماسه ‌ای سان فرانسیسکو شناخته شده است. منظره‌‌ های زیبا و منحصربه ‌فرد این ساحل ارزش سفر به این منطقه رو دو برابر می‌ کنند.

درست در شمال سان ‌فرانسیسکو در شهرستان مارین، یادبود ملّی مور وودز (Muir Woods)‌‌ قرار دارد، جایی که درختان چوب قرمز رشد کردن و ارتفاع بعضی ‌هاشون به 260 فوت هم می ‌رسد، بعضی از این درخت ‌ها هم 800 سال عمر دارند!

جنگلبان ‌های محلّی، تورهای گردشگری را در امتداد مسیرهایی که در سرتاسر جنگل کشیده شده، هدایت می‌ کنند.گردشگرها می ‌توانند از صدای طبیعت لذّت ببرند و یکی از گنجینه‌‌ های طبیعی آمریکا رو به تنهایی کشف کنند. در امتداد ساحل شرقی شهرستان مارین، ساحل زیبای شهرسائوسالیتو قرار دارد. این شهر در ابتدا یک مستعمره‌‌ ی کوچیک بود، امّا در حال حاضر، یک ساحل آرام است که با کافه ‌ها و گالری‌ های هنری پر شده است. با یک پیاده‌ روی کوتاه در هر کدام از خیابان ‌های شهر، بعضی از زیباترین مناظر خلیج رو خواهید دید. در طولِ مسیر طوری گام بردارید که انگار سرودِ دلفریب و افسونگرانه ‌ای سان ‌فرانسیسکو رو تسخیر کرده و  شما رو وسوسه می‌ کند تا به عقب برگردید و سان ‌فرانسیسکو را دوباره کشف کنید، وسوسه ‌ای که مقاومت در برابرش خیلی دشوار است.